„SCHOLA LUDUS: VEDECKÝ OBRÁZKOVÝ VTIP 2015“
Výsledky podľa hodnotenia odbornej poroty v kategórii: Základné školy
1. miesto
Lucia Hudáková
Vek autora(ov): 13 rokov
Gymnázium A. Vrábla, Levice
Počet bodov: 45

Polárny medveď
"Nechápem prečo sa ten medveď nerozpúšťa." - "Máš pravdu. Je predsa polárny."
Rozpúšťadlá delíme na polárne a nepolárne. Polárne rozpúšťadlá najlepšie rozpúšťajú polárne zlúčeniny.



2. miesto
Jana Maľová
Vek autora(ov): 14 rokov
Gymnázium A. Vrábla, Levice
Počet bodov: 43

TETRIS
V roku 1984 D. I. Mendelejev (keď mal 150 rokov) konečne dokončil PTP vďaka TETRIS-u.



3. miesto
Sabína Prosňáková Nina Ivanová
Vek autora(ov): 14 rokov
ZŠ Záhorácka, Malacky
Počet bodov: 42

Hlodavce
"Zoznám sa s mojím bratrancom Migelom. Ospravedlň prosím jeho správanie, bol pokusnou krysou." - "Lobil Zom Zopál Ekzpelimentou."




ďalšie najlepšie hodnotené vtipy
   
Martin Raffáč
Vek autora(ov): 14 rokov
ZŠ T. J. Moussona, Michalovce
Počet bodov: 41

Faktory ovplyvňujúce rýchlosť
Vtipnou formou ukázať, ako vie žiak základnej školy vydať zo seba minimum aj maximum v závislosti od okolností



Izabela Kosmeľová
Vek autora(ov): 13 rokov
Gymnázium A. Bernoláka, Námestovo
Počet bodov: 40

Zrušenie hodiny fyziky
Úsmevný príbeh spoza školských lavíc, kde žiak chce ukončiť úmornú prácu študentov zrušením hodiny fyziky.



Michal Mojzeš
Vek autora(ov): 8 rokov
CZUŠ sv. Mikuláša, Prešov
Počet bodov: 40

Domotaný vynálezca
Veľmi sa mi páči veda. Možno aj ja raz budem vedcom. Viem, že pri skúmaní sa treba veľmi sústrediť. Vedec na mojom obrázku sa veľmi nesústredil...



Katarína Bojkovská
Vek autora(ov): 13 rokov
ZŠ A. Kmeťa, Levice
Počet bodov: 39

Dopplerov jav- dobrá výhovorka
Vodič auta nedokonale ovláda Dopplerov jav a snaží sa ospravedlniť , že vďaka tomuto zákonu išiel na zelenú a nie na červenú.



Timotej Harčár
Vek autora(ov): 13 rokov
CZUŠ sv. Mikuláša, Prešov
Počet bodov: 39

Vlasovica
Lev s veľkou vlasatou hrivou pomohol vedcovi bez vlasov vynájsť Vlasovicu, ktorá podporuje rast vlasov. Hneď si to dali patentovať.



Ema Kraščeničová
Vek autora(ov): 14 rokov
ZŠ Záhorácka, Malacky
Počet bodov: 38

Lom svetla
Mamička: "Leonard! Čo to má ZNAMENAŤ?!"
Leonard: "Mama, toto je môj experiment na fyziku. Lom svetla."



Emma Raticová
Vek autora(ov): 13 rokov
Gymnázium A. Bernoláka, Námestovo
Počet bodov: 37

Newtonove rozmýšľanie
Podľa príbehu, v ktorom Newton vymyslel gravitáciu, sa hovorí, že mu na hlavu spadlo jablko, keď sedel pod jabloňou a rozmýšľal. Na tomto obrázku chcem znázorniť, že Newton objavil gravitáciu pomocou toho, že pôsobí na samotné jablká. No čo ak by ju mohli samy prekonať? (Jablká majú svoje krídla, nechcú spadnúť.)



Adam Klimovič
Vek autora(ov): 12 rokov
CZUŠ sv. Mikuláša, Prešov
Počet bodov: 35

Pokus o štart
Ako malý chlapec som sa hrával s plášťom a lupou. Sníval som o objavovaní nových galaxií a vesmíru, o stretnutí s mimozemšťanmi.



Ondrej Miltak, Martin Tömöry
Vek autora(ov): 11, 11 rokov
ZUŠ A. Dubčeka, Vranov nad Topľou
Počet bodov: 34

Experiment s naklonenou rovinou na hodine výtvarne
Východisko nášho experimentu: Galileov experiment s naklonenou rovinou. Galileo Galilei na naklonenej rovine sledoval, ako závisí čas od prejdenej dráhy. Podľa Aristotela by rýchlosť mala byť stále konštantná, t.j. dráha by mala byť priamo úmerná času. Galileo však zistil, že závislosť je kvadratická. Dôvod spočíva v urýchľovaní telesa gravitačnou silou.
Pomôcky:
- 1 spolužiak, ktorý má cukríky
- 1 spolužiak, ktorý by chcel mať cukríky
- cukríky
- stopky
- 1 stočený baliaci papier
Záver nášho experimentu: Aby sme pochopili pojmy "konštantná", "priamo úmerná" a "kvadratická", musíme zjesť ešte veľa cukríkov.



Všetky vtipy v tejto kategórii




PARTNERI:




Podujatie sa koná v rámci implementácie národného projektu PopVaT – Popularizácia vedy a techniky na Slovensku.
Podporujeme výskumné aktivity na Slovensku/Projekt je spolufinancovaný zo zdrojov EÚ